Merchant Support
Her finner du svarene på de vanligste spørsmålene. Du finner kontaktinformasjonen vår lenger nede.
Oppgjørelse
I de fleste tilfeller skjer utbetalingen følgende svenske arbeidsdag etter at ordren er aktivert, hvis ikke annet er avtalt.
Serviceavgiften er den verdien i prosent som Walley debiterer handleren med, basert på den totale innkjøpsverdien. Avgiften trekkes fra avregningsbeløpet og vises som en negativ rad i avregningsrapporten. Serviceavgiften er momspliktig i Sverige.
Ja, vi tillater filopplasting via SFTP. Kontakt merchant services på help@walley.no for mer informasjon.
Om du som butikk/partner vil at utbetalingen for oppgjørelsen skal skje til en annen konto, vennligst ta kontakt med merchant services på help@walley.no. Kontobevis som styrker selskapets eierskap til bankkontoen kreves.
Oppgjørsrapporter finner du i Walley Merchant Hub under Reports.
Justeringer
Nei, det er ikke mulig å utføre en positiv justering for kort- og bankbetalinger. Bare negative justeringer, dvs. returer kan utføres.
Ja, Walley sender automatisk en oppdatert faktura for fakturaer når en delretur er utført. For andre typer fakturaer (delbetaling og konto) får kunden et oppdatert beløp med neste månedsfaktura.
Som handler kan du forlenge forfallsdatoen til fakturaen, enten i vår Merchant Hub eller via Payments-API-en. Bruk av API må være avtalt med Walley. Forlengelse av forfallsdato er bare tilgjengelig for fakturaer og kan bare gjøres en gang per faktura.
Ved en direktebetaling betaler Walley beløpet tilbake til samme betalingsmetode som ble brukt ved kjøpet. Ved en annen betalingsmetode vil Walley kontakte sluttkunden via e-post automatisk, dersom kunden har tilgodebeløp etter at returen har blitt registrert på fakturaen. Når Walley har mottatt kontoopplysningene til sluttkunden i «MyWalley» betaler vi tilbake pengene innom 1-2 virkedager. Når det gjelder returer på kredittkonto og delbetalinger så kommer krediteringen minske kundens saldo og ingen automatisk tilbakebetaling skjer til kunden.
Når det gjelder firmafakturaer, så får kunden automatisk en kreditnota ved en retur/endring. For å få denne utbetalt må kunden ta kontakt med Walleys firmaavdeling på b2b@walley.no.
Aktivering av faktura
En faktura har status pending i 90 dager (som standard) før den kanselleres automatisk.
I de fleste tilfeller er det mulig for butikken å forlenge aktiveringstiden selv, via vår Merchant Hub. Dette er avhengig av når kjøpet ble gjort og noen andre faktorer. Alternativet vises på bestillingsvisningen når en ordre har 7 dager eller mindre til siste aktiveringsdato. Dersom forlengelse avslås, vennligst ta kontakt med Merchant Services på help@walley.no
On hold innebærer at det pågår en svindelkontroll, der Walley undersøker om kjøpet kan være svindel. Fakturaen kan ikke aktiveres før Walley har varslet om ny fakturastatus. Se mer på Anti Fraud i vår Developer-portal.
Sluttkundeprosess
Sluttkunden kan se fakturaene sine, forlenge forfallsdato samt velge å delbetale på MyWalley. Hvis kunden skal ha en tilbakebetaling, kan de lagre bankkontoopplysningene sine der for å få tilbakebetalingen.
Fakturaer sendes direkte etter at ordre er aktivert. Butikken bør aktivere fakturaen når ordre har blitt sendt ut til kunden. For konto og delbetalinger sendes fakturaen først under neste måned, eller ved kampanjer under den måneden som fakturaen har forfallsdato ( «for eksempel ved: kjøp nå, betal om to måneder» )
Når betalingen annulleres, slippes reservasjonen automatisk etter 24 timer.
Når det gjelder spørsmål om betaling for et spesifikt tilfelle, bes kunden selv kontakte kundeservice. På grunn av banksekretesse kan vi ikke gi ut informasjon til tredjepart.
Guider for Walley
Dere kan logge inn på https://merchanthub.walleypay.com for å håndtere alle kjøpene deres. Klikk her for å få hjelp og veiledning for blant annet retur, aktivering, fakturautsendelse med mer.
Klikk her for å komme til Walley utviklingsportal.
Produktspekter
Kontakt ansvarlig selger hvis du ønsker å ekspandere til nye markeder.
Kontakt oss
Trenger du hjelp?
help@walley.no