Tilveksten drives av samarbeid med eksisterende og nye kunder. Flere av dem er store e-handelsaktører i Norden, som Skånska Byggvaror, Royal Design og Byggmax, der man har samarbeidet tett under året for å utvikle nye tjenester og funksjoner.

"Sammen med Byggmax har vi blant annet kunnet forbedre vår checkout for å gi sluttkundene mulighet til å velge blant ulike leveransalternativer. Att vi hele tiden utvikler nye funksjoner utifra kundenes behov har blitt vårt mantra og kommer til stor nytte også for våre øvrige kunder, uansett bransje og størrelse", sier Mikael Anstrin, General Manager Walley.

Walley er et varemerke innen den børsnoterte banken Collector, som tilbyr finansielle tjenester for både bedrifter og privatpersoner. Collector velger nå å satse ytterligere på området betalingsløsninger for å styrke sin posisjon. Under høsten kommer flere forbedringer og nyheter ut i markedet, blant annet lanseringen av en ny Merchant hub, som forenkler administrasjons-, ordre- og fakturahåndtering for rundt 600 forhandlere. Tidligere i år ble det også inngått et samarbeid med Swish og de nordiske motsvarighetene Vipps og MobilePay som nå er helt integrerte i Walley checkout.

 

Vi har sett et veldig positivt trykk fra de tre etablerte mobile betalingsmåtene, som ytterligere styrker vår posisjon mot å bli den ledende betalingsleverandøren i Norden.

Mikael Anstrin, General Manager Walley

 

Når det gjelder markedsandeler er Walley blant topp tre av leverandører innenfor betalingsløsninger i Sverige, Norge og Finland. Det svenske markedet står for det største volumet men tilveksten er sterk i alle tre land. I Finland har man lenge vært etablert som markedsledende og har partnerskap med aktører som Paytrail, KESKO, S-Group, Stockmann og Terveystalo. Også i Norge ser man store muligheter for å vokse. Siste tilskudd her er en B2B-betalingsløsning for en av Norges ledende elektronikkjeder Power, ytterligere en kvittering på Walleys sterke løsninger for både B2C og B2B.