Walley lanserer et nytt konsept for økt kundelojalitet – XXL først ute med XXL Pay
Betalingsaktøren Walley introduserer et innovativt lojalitetskonsept som kombinerer enkel medlemsregistrering med eksklusive betalingsalternativer for kundeklubbsmedlemmer. XXL er først ute på markedet med sin nye tjeneste, XXL Pay, som lanseres den 1 juli. Sammen satser selskapene på å styrke kundelojaliteten.

Teknikken forenkler medlemsprosessen gjennom å eliminere flere steg, hvilket gjør det enklere for konsumenter å bli medlemmer. Registrerte medlemmer får tilgang til unike betalingsmåter, som for eksempel to måneders kostnadsfri betalingstid. For forhandlerne tilbyr konseptet en fleksibel lojalitetsløsning som kan tilpasses etter deres spesifikke behov. Først ut til å skreddersy løsningen er XXL som har skapt et eget varemerke, XXL Pay.
– XXL Pay er designet for å gi konsumentene en smidig og fordelsaktig betalingsopplevelse, samtidig som XXL kan øke kundelojaliteten. De kjenner sine konsumenter best, og gjennom å kunne skreddersy den nye lojalitetsløsningen tror vi at vår teknikk sammen med deres kunnskap om konsumentene kommer til å skape en fordelsaktig opplevelse for både XXL og deres kunder, sier David Hägg, Produktsjef hos Walley.
I følge en rapport fra Walley, Ehandelsanalysen 2024, fremgår det at majoriteten (67%) av de nordiske konsumentene har en eller flere butikker de gjerne tilbakevender til. Til tross for dette er 15% av de nordiske e-handelskonsumentene negativt innstilt til kundeklubber. En vanlig årsak er at det oppleves som kranglete å bli med i kundeklubber og håndtere mange ulike innloggingsdetaljer. Videre viser rapporten at konsumenter som er medlemmer i en kundeklubb er betydelig mer lojale enn de som ikke er det.
– Dette er et teknikkskifte i utviklingen av kundelojalitet. Vi har fokusert mye på enkelhet for konsumentene, da mange opplever at det er for kranglete å melde seg inn i kundeklubber. Vi har sett at forhandlere som lykkes med sitt lojalitetsprogram kan øke kundelojaliteten betydelig. Vår langsiktige visjon er å fortsette å hjelpe dem med dette gjennom å utvikle flere lojalitetsløsninger, avslutter David Hägg.
Lojalitetskonseptet består av to hovedkomponenter: Loyal Pay og Loyalty Booster. Loyalty Booster er en ny teknikk som med et knappetrykk lar konsumenter bli medlemmer, hvilket eliminerer den lange registreringsprosessen. For medlemmer finnes Loyal Pay som enkelt identifiserer konsumentens medlemsstatus og tilbyr fordelsaktige betalingsalternativer som bare finnes tilgjenglige for medlemmer. Løsningen er først og fremst laget for forhandlere med etablerte kundeklubber og er kompatibel med plattformer som Voyado.
Om Walley
Walley er en strategisk partner innen betalingsløsninger for store e-handlere og butikker i Norden. Gjennom å tilby sluttkunden flere fleksible betalingsmåter skaper Walley muligheter for forhandlere til å forsterke relasjoner, forbedre kundeopplevelsen og øke lønnsomheten.
Walley er et varemerke innenfor Norion Bank Group som tilbyr kundetilpassede finansieringstjenester for selskaper og privatpersoner. Virksomheten drives gjennom Norion Bank AB (publ) som er notert på Nasdaq Stockholm.