Gjennom samarbeidet med Adyen integreres Walleys BNPL-produkter (buy now pay later) i Norden i Adyens betalingsløsning. Walley har en sterk posisjon på det nordiske markedet for betalingsløsninger, og sammen med Adyen, som har et globalt tilbud, får Walley mulighet til å nå ut til flere forhandlere. Samarbeidet med en global partner gjør det også lettere for Walleys forhandlere å ekspandere internasjonalt.

Adyens forhandlere får i sin tur flere alternativer til BNPL-produkter og en heldekkende løsning som inkluderer samme betalingsalternativ i alle kanaler, både tilkoblet og frakoblet, for alle sluttkunder innenfor både B2C og B2B.

Walley og Adyen henvender seg til samme type større forhandlere, og begge har en strategi som fokuserer på partnerskap med forhandlerne. Det gjør at samarbeidet passer begge parter godt.

– Vi er svært glade for samarbeidet med Adyen. Vi henvender oss til samme type forhandlere og legger stor vekt på partnerskap. Det gjør oss til en god match. Gjennom samarbeidet utvider Walley tilbudet og blir et enda mer attraktivt valg for forhandlere, samtidig som det åpner opp nye forretningsmuligheter for oss. I tillegg har Walley allerede etablerte samarbeid med de fleste PSP-aktører (payment service providers) i Norden, og samarbeidet med Adyen styrker dermed vår posisjon ytterligere, sier Mikael Anstrin, General Manager i Walley.

– Adyens betalingsløsning tilbyr 300 forskjellige betalingsmetoder, og vårt utgangspunkt for nye løsninger og partnere er alltid kundenes behov. Collectors tjeneste Walley har lenge vært etterspurt av mange av forhandlerne våre, og derfor er det utrolig spennende å kunne tilby denne betalingsmetoden for både B2B- og B2C-kunder, sier Tobias Lindh, adm.dir. i Adyen Norden & Baltikum.

Om Walley

Walley er en strategisk partner innen betalingsløsninger for netthandel og butikker i Norden. Ved å tilby sluttkunden flere fleksible betalingsmåter skaper Walley muligheter for forhandlere til å styrke relasjoner, forbedre kundeopplevelsen og øke lønnsomheten. Walley er et varemerke under Collector Bank.

Om Adyen

Adyen er betalingsteknologiselskapet bak mange av de største foretakene i verden. Adyen er den eneste plattformen bedrifter trenger for å ta betalt på nettet, i app og i butikk på globalt og lokalt nivå. Plattformen samler verdens ledende betalingsmåter og gjør det mulig for forhandlere å nå ut til nye kunder hver dag. Adyen ble etablert i Amsterdam i 2006, og har i dag 27 kontorer over hele verden med omtrent 2 200 ansatte. Adyen jobber i dag med åtte av de ti største aktørene innen detaljhandel i Sverige, og blant kundene finner man Spotify, H&M, Electrolux, Åhléns og Telia Company. Adyen forbedrer og ekspanderer stadig produkttilbudet sitt som en del av den daglige virksomheten.

For ytterligere informasjon, ta kontakt med:

Mikael Anstrin – General Manager, Walley
Telefon: +46 73 656 21 28
E-post: mikael.anstrin@walley.se

Malin Lundberg – Markedssjef for Adyen i Norden og Baltikum
Telefon: +46 76 327 90 09
E-post: malin.lundberg@adyen.com