Pen Store ville forbedre kundeopplevelsen

Administrerende direktør og grunnlegger, Jacob Bergström, har vært i bransjen i flere år og vet at en kundevennlig betalingsløsning er alfa og omega for en netthandelsbedrift. Når gjengen i Pen Store bestemte seg for å bytte kasseløsning, var de på jakt etter en løsning som var så smidig som mulig både for sluttkunde og nettbutikk gjennom hele kjøpsprosessen.

"Jeg forventer at det skal finnes forskjellige betalingsmåter, og også at nettbutikken og leverandøren jobber mot et felles mål. Vi deler de samme kundene, og det er viktig at vi opptrer deretter", Jacob Bergström, adm.dir. for Pen Store

Det finnes flere grunner til at Pen Store valgte å bytte kasseløsning. En av grunnene var at de ikke opplevde å få tilstrekkelig bistand fra den forrige leverandøren, en annen handler om at de er opptatt av å evaluere tjenesten sin kontinuerlig for å sørge for en bedre kundeopplevelse. I den forbindelse bestemte bedriften seg for å se seg om etter en ny løsning. De gjorde hjemmeleksen sin og innhentet tilbud fra flere ulike leverandører. Jacob forteller om hvorfor Walley trakk det lengste strået:

"Kassen er fin, enkel og tydelig både for desktop og mobil. I tillegg likte vi transparensen man får gjennom analyseverktøyet Insights. Men mest av alt handlet det om en magefølelse – vi ble godt ivaretatt, og Walley ga tydelig uttrykk for at de var interessert i å innlede et samarbeid."

Jacob Bergström, adm.dir. for Pen Store


En vellykket overgang

Å implementere en ny kasseløsning krever en del arbeid. Det var viktig at integrasjonen av den nye løsningen ikke gikk på bekostning av kundenes sikkerhet eller de ulike prosessene, og det var noen nervøse minutter da selve overgangen fant sted.

"Det var noen slitsomme minutter, men etterpå, når vi så at bestillingene strømmet inn som vanlig, kunne vi puste lettet ut."

Nå har kasseløsningen vært i drift siden mars, og ifølge Jacob har det bare vært positive kommentarer fra kundene og ingen endring i konverteringsrate, noe han ser på som et bevis på at overgangen har vært vellykket.

På spørsmål om hva som er det beste med Walley Checkout sier Jacob at det er en stor fordel å kunne tilby kundene faktura med 30 dagers betalingsfrist og få tilgang til kundedata gjennom Insights. Analyseverktøyet har hatt større betydning for Pen Store enn Jacob først trodde.

"Vi har en ny markedsansvarlig som kan grave i dataene, og det er virkelig verdifullt. Vi kan bli kjent med kundene våre på mange ulike måter, men gjennom dataene som kommer fra en kasseløsning, kan vi være sikre på at dette er statistikk fra 100 % av kundene våre."