Integrerte leverings-
alternativer økte
salget for Sportsdeal
Da Sportsdeal implementerte Walleys leveringsmodul, økte ordreverdien med 20 prosent. Dessuten fikk de flere fornøyde kunder.
Sterk vekst sammen med Walley
Sportsdeal var en av de første nettbutikkene i Norge som satset på friluftsprodukter til hytteturer. Siden har selskapet opplevd en sterk vekst sammen med Walley. Etter å ha optimert kassen ytterligere med Walleys leveringsmodul, koblet til nShift, har fremgangen fortsatt for den norske netthandelsaktøren. Blant annet har konverteringen fra kassen til gjennomført kjøp økt med 8 prosent.
- Vårt mål var å tilby den beste kjøpsopplevelsen på markedet, slik at kundene våre kan handle på en måte som passer dem. Walley Checkout er svært godt tilpasset kundenes atferd og behov, sier Mathias Irgemo, COO i Sportsdeal.
" Siden vi innførte Walleys leveringsmodul, har den gjennomsnittlige ordreverdien økt med 20 prosent sammenlignet med samme periode året før".
- Det er et resultat jeg er veldig fornøyd med! Betalingsløsningen som helhet er avgjørende når det gjelder å ligge et skritt foran konkurrentene våre, men også som et verktøy for å bygge kundelojalitet, sier Mathias Irgemo.
Økt konvertering fra kassen til gjennomført kjøp med 8 prosent
Walleys leveringsmodul innebærer blant annet at kundene selv kan velge det leveringsalternativet som passer best for dem. Tilbakemeldingene fra kundene har vært svært gode.
- Kundene våre synes at shoppingopplevelsen er smidig og veldig rask. De er også svært fornøyde med at det nå er mulig å velge leveringsmåte. Det er naturligvis veldig gledelig å høre at kundene våre er like begeistret for den nye kassen som vi er, sier Mathias Irgemo.
Redusert pakketid og lettere få frem informasjon
Ytterligere en effekt er at det har blitt lettere for Sportsdeal å pakke og sende varer, noe som har ført til at pakketiden har gått ned med 25 prosent.
- At pakketiden er såpass kraftig redusert utgjør en stor forskjell når det gjelder antall arbeidstimer i løpet av et år. Det har også blitt mye lettere å få frem den informasjonen som kundene etterspør, sier Mathias Irgemo.